רקע על העמותה

עמותת משמר בעלי החיים בישראל מקדמת את אכיפת חוק ‘צער בעלי חיים’ האוסר על התעללות, הזנחה ונטישת בעלי חיים.

העמותה מגייסת ומפעילה מתנדבים היוצאים לשטח ונותנים מענה מיטבי למקרי התעללות והזנחת בעלי חיים. המתנדבים עוברים הכשרה מקצועית ופועלים בסמכות חוקית לאכיפת חוק צער בעלי חיים.
בנוסף, מקדמת העמותה הליכים פליליים כנגד המתעללים ויוזמת פרויקטים חינוכיים להגברת החמלה לבעלי חיים במטרה למגר את תופעת האלימות בישראל. (מחקרים קובעים כי מקרי התעללות בבעלי חיים מסתיימים לרוב בפגיעה בילדים, קשישים וחסרי ישע).

דבר מנהל העמותה

למה עמותה להגנה על בעלי חיים?

בשנת 2004 עשיתי מעשה והקמתי את עמותת “משמר בעלי החיים בישראל”. הקמת העמותה נבעה מתוך הכרה כי אכיפת החוק כנגד התעללות בבעלי חיים תתקיים רק אם נצרף לרשויות אכיפת החוק מתנדבים בעלי אהבה לבעלי חיים. למרות ששינוי חברתי במדינת ישראל הוא כמעט בלתי אפשרי, הרבה נחישות והתמדה מוכיחות כי הדבר אפשרי. עמותת משמר בעלי החיים מקדמת הקמת יחידות מתנדבים ייעודיות לאכיפת החוק ברשויות האכיפה השונות, אשר נותנות מענה יעיל למקרי התעללות והזנחת בעלי חיים.

הקמת העמותה והעשייה הרבה הנעשית בהתנדבות, שינתה את חיי. הפכה אותי לאדם טוב יותר אשר שם לנגד עיניו את טובת הזולת לפני טובתי האישית. עם כל הצניעות, אני חושב שמה שאני והמתנדבים בעמותה עושים הוא לא פחות מאשר ציונות. אני יודע שאנו נמצאים בתקופה צינית בה רוב האנשים עושים לביתם, אך למרות זאת, במהלך הדרך, גיליתי לא מעט אנשים טובים, בעלי רצון כן ואמיתי לשנות את המציאות הכאוטית בה אנו חיים.

קידום אכיפת החוק כנגד התעללות בבעלי חיים, מעבר לכך שהוא הכרחי במדינה אשר חוקקה חוקים בנושא, הוא ראוי גם מבחינה חינוכית. משמר בעלי החיים הוא מפעל חינוכי ממדרגה ראשונה שיעלה את קרנם של בעלי החיים בעיני כל וישמור על זכויותיהם לחיים בכבוד. בנוסף, יגרום לילדינו להיות טובים יותר, סובלניים לחלש ופחות אלימים.

לראייתי, היקום לא נוצר כדי לשרת את האדם ולכן האדם צריך להשתלב בו מבלי לפגוע בשותפים החיים בינינו, הם בעלי החיים. אנו, במשמר בעלי החיים, מתנדבים להיות אלה שידאגו לכך.

דורון ברנר, מנהל העמותה ומייסדה

חזון העמותה

השופט בדימוס, מר מישאל חשין ז”ל

חברה סובלנית ונטולת אלימות המתנהלת על פי ערכי מוסר הכוללים רגישות, חמלה, הגנה וסיוע לחלש ובכלל זה בעלי החיים.

“מי שנוהג באכזריות כלפי בעלי חיים חסרי הגנה, ליבו יתקשה ולבסוף ינהג באכזריות גם כלפי בני אדם, ומי שעד לאדם המתעלל בבעל חיים ועומד מנגד, יעמוד מנגד גם כאשר ההתעללות תהיה באדם”.
 על פי דבריו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, מר מישאל חשין ז”ל