וונדרוומן בסמטאות יפו

WhatsApp Image 2018-06-07 at 22.06.15

כאשר מתקבל דיווח על הזנחת כלב, אנחנו משתדלים לפתור את הבעיה בדרכי נועם: מגיעים לשטח, מסבירים לבעלים כי הוא עובר על החוק – ודורשים ממנו לשפר את תנאי החזקתו של הכלב. במקרים רבים אנחנו מצליחים, אך מדי פעם נתקלים בהתנגדות. הבעלים של גואה, רועה קווקזי מעורב, הביע את התנגדותו בצורה מקורית: הוא גרם לאחת המתנדבות שלנו להפוך לוונדרוומן.

כאשר מתנדבי המשמר הגיעו למקום, הם גילו כי גואה מוחזק בתנאים מחפירים – כלוא ללא מים בתוך תא עץ מלוכלך בגודל של כמטר על מטר וחצי. בזמן שהמתנדבים התחילו לדבר עם בעל הכלב וביקשו לראות את פנקס החיסונים שלו, הופיע לפתע אדם נוסף, שהוזעק ככל הנראה על ידי הבעלים, תפס את גואה ברצועה וברח אתו מהמקום במטרה להעלים את הכלב. אחראית המשמרת ניסתה לעצור את הבורחים. כך התחיל מרדף בסמטאות יפו: האיש עם גואה והיא אחריו. האיש הכיר כנראה היטב את מבוך הסמטאות של העיר והצליח להימלט.

למחרת חזרו המתנדבים למקום, והפעם הזעיקו מראש את המשטרה. הם מצאו את גואה כלוא בתאו. הבעלים של הכלב לא היה מוכן לשפר את תנאי החזקתו, ובחסות המשטרה החרימו מתנדבי המשמר את גואה.  אחראית המשמרת דאגה לגואה לחיסון נגד כלבת, מתנדבת אחרת מצאה לו משפחת אומנה, ומאוחר יותר בית קבע חדש, שבו הוא זוכה למזון, למים, לטיולים – ולהרבה אהבה.